onsdag, juni 27, 2007

Du är nog fast

Det verkar som om jag hade rätt igen. Konkursförvaltare Hamilton har klart och tydligt sagt till en uppretad kund att han inte har någon som helst avsikt att släppa kopparparen. Det gör man bara om man avser att sälja kundstocken till någon annan. Men som jag förklarade i förra inlägget finns det troligen ingen köpare som vill ha eländet. Vad han inte heller tänker på är att kunderna har all rätt i världen att säga upp kontraktet eftersom ingen levererar beställd tjänst. Om han varken låter kunden säga upp eller levererar finns förutsättning för en anmälan till ARN . Som konkursförvaltare vill man inte skriva en massa inlagor till ARN utan fokusera på att reda ut ekonomin. Så se till att hota med ARN redan i första brevet och ge en kort tidsfrist att godkänna uppsägningen. Helst inte mer än sju dagar.

Såhär kan du skriva:

Advokat Hans Berglund
Hamiltons advokatbyrå
Box 606
651 13 Karlstad

Uppsägning av bredband Hemmanet [ditt kundnummer]

Jag säger härmed upp mitt kontrakt med Hemmanet i konkurs på grund av utebliven leverans. Då jag inte fått någon kontakt med Internet sedan 20/6-07 fram till dags dato anser jag att det inte motsvarar förväntningarna för en accesstjänst för Internet. Anvisade telefonnummer för felanmälan har heller inte gått att nå. Då inga besked har givits om tidpunkt för åtgärd ser jag inga förutsättningar för att det någonsin kommer att återinkopplas. Bekräftelse på uppsägningen önskas inom sju dagar. Om besked ej lämnas kan anmälan till Allmänna reklamationsnämnden lämnas in för bedömning.


[Din autograf]

Kalle kallesson
ASDF 123
123 45 Vindeln

Inte så svårt alls...
Lycka till!


Redan 2005 spåddes deras död av en före detta kund. Läs Hemmanets arroganta svar längst ner på sidan där de försöker mörka och kalla kunden en lögnare. Dets sägs att man alltid ska ta information från källan direkt men när de har ett ekonomiskt intresse av att inte låta sanningen komma ut kan man misstänka något annat. På nästa sida gör de ett nytt försök att misskreditera kritikern men lägger inte fram några argument utan det är bara ordbajseri. Det får svar på tal av Adler!

Andra om: ,

Technorati om: ,

Kan vara intressant för vissa.

Inga kommentarer: